افزایش میزان اثربخشی قهوه با افزودن چاشنی های طبیعی | تغذیه سالم

افزایش اندازه تاثیر قهوه با اضافه کردن چاشنیای طبیعی

افزایش اندازه تاثیر قهوه با اضافه کردن چاشنیای طبیعی

تغذیه

اگه طعم تلخ قهوه رو دوست ندارین می تونین با اضافه کردن بعضی چاشنیای طبیعی و با خاصیت، اونو به معجونی عالی واسه سلامت تبدیل کنین.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنیا در عصر حاضراست و خیلی از آدما به مصرف این نوشیدنی خوش طعم علاقه دارن.

کافئین موجود درقهوه شامل شکلای جور واجور آنتی اکسیدان های به درد بخور واسه سلامت بدنه که دلیل جلوگیری از دچار شدن به بیماریایی چون دیابت نوع دو، پارکینسون، سرطان روده بزرگ و سینه دربانوان می شه.

کارشناسان پیشنهاد می کنن واسه افزایش اندازه تاثیر قهوه بر سلامت، افراد می تونن از بعضی ادویه و چاشنیا استفاده کنن.

نوشیدن قهوه می تونه دلیل از دست رفتن مایعات بدن شه و آدمایی که به نوشیدن قهوه تمایل دارن معمولاً دچار کم آبی یا از دست دادن وزن بدن می شن.

کارشناسان واسه برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می کنن قبل از مصرف قهوه، افراد یه فنجون آب بنوشن، رسم نوشیدن آب به همراه قهوه در خیلی از کشورای شرقی هست و دلیل کاهش طعم تلخ قهوه می شه.

محققان هم اینکه پیشنهاد می کنن افراد تا جای ممکن کمتر از شیرین کننده های مصنوعی واسه کاهش طعم قهوه کمتر استفاده کنن، چون پژوهشای نوین نشون دادن به کار گیری شیرین کننده های مصنوعی در مواردی می تونه دلیل ابتلای آدما به بیماریای قلبی، دیابت نوع دو و چاقی شه.

کارشناسان هم اینکه پیشنهاد می کنن درصورتی که افراد تمایل به نوشیدن قهوه دارن و طعم تلخ اون برابر ذائقه اونا نیس می تونن از قند یا شکر طبیعی به اندازه خیلی کم استفاده کنن که جایگزینی طبیعی و سالم واسه شیرین کننده های مصنوعیه.

انجمن قلب آمریکا اندازه مجاز مصرف شکر در طول روز رو حدود ۶ قاشق چای خوری معرفی کرده، به خاطر همین کارشناسان به آدمایی که طعم قهوه تلخ رو دوست ندارن به کار گیری شیر، نوشیدن قهوه در لیوانای کوچیک، اما حدود دو الی سه بار در روز، اضافه کردن چاشنیایی چون زنجبیل، دارچین و پودر میخک، مصرف شکلات تلخ به همراه قهوه، اضافه کردن خامه کم چرب و یا نوشیدن قهوه به همراه خوراکای صبحونه یا همراه با دانه های آجیل رو پیشنهاد می کنن.

بهترین زمان واسه مصرف قهوه در اوایل روزه، نوشیدن قهوه در عصر و ساعتای پایانی شب دلیل، بی خوابی، افزایش ضربان قلب و بالا رفتن فشارخون می شه.

هم اینکه در اثر کافئین بر بدن، افزایش اندازه دقیق شدن و فوکوس کردن وانرژی بین ۲۰ الی نیم ساعت پس از نوشیدن قهوه به وجود میاد.

نوشیدن بیشتر از اندازه قهوه می تونه دلیل مشکل در تمرکز، آسیب به سیستم اعصاب محیطی، مسمومیت و حتی در مواردی مرگ فرد شه.

این نوشیدنی در جلوگیری از دچار شدن به مریضی فراموشی درسالمندان بسیار مفیداست، اما مصرف زیاد اون در دوران بارداری پیشنهاد نمی شه.

یکی دیگه از امتیازات نوشیدن قهوه، جلوگیری از دچار شدن به بیماریای کبدی

.

منبع : pezeshk.us

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *