افزایش قدرت ذهنـی | بیماری

آجیل

گروهی از محققان برزیلی و آمریکایی به اثر آجیل روی افزایش قدرت و توان ذهنی فهمیدن. مغز دانه هایی مثل بادام و گردو شامل املاح معدنی و آمینواسیدها هستن، اثر فوق العاده ای بر کارکرد مغز دارن. پس تلاش کنین قبل از امتحان کمی آجیل بخورین.

روغن زیتون

پر از چربی اشباع نشده و در بهبود حافظه اثر مطلوبی داره.

مکملای ویتامین

براساس تحقیقات، کودکانی که روزانه مکملای ویتامین مصرف می کنن، نمرات بهتری در مدرسه به دشت می کنن. البته اگه رژیم غذایی متناسبی داشته باشین، هیچ احتیاجی به مصرف مکملا نیس؛ چون ویتامینای لازم بدن از راه اون تأمین می شن.

فیبر

در بدن ما یه جور سم به نام «توکسیک» تولید می شه که کارکرد مغز رو از جا در آورد می کنه. فیبر علاوه بر اینکه موجب شفاف سازی فکر می شه، واسه درمان یبوست هم مؤثره.

خودانگیختگی

انگیزه داشتن واسه انجام کارای ذهنی و روحی خیلی با اهمیته. با بعضی روشای ساده میشه به خودانگیختگی رسید.

دوری از استرس زیاد

استرس به مغز آسیب میرسونه و استرسای دراز مدت صدمات بیشتری به مغز وارد می کنن. با یادگیری بعضی روش های موثر در کاهش استرس، تا حد امکان از این آسیبا جلوگیری کنین.

مطالعه

خوندن و مطالعه موجب تقویت ذهن می شه. پژوهشا نشون میدن که افراد کم سوادتر، بیشتر به فراموشی دچار می شن.

وزن مناسب

انجام آزمایشایی روی حیوانات نشون داد که اونا با چاق شدن و رژیمای غذایی چاق کننده، از نظر یادگیری کندتر می شن.

نوع چربی هم اثر زیادی روی این مسأله داره. بهتره از روغن زیتون و چربیای اشباع نشده استفاده کنین. چربیای اشباع شده رشد سلولای ذهنی رو از جا در آورد می کنن.

کم خوردن

پرخوری کردن باعث می شه که خون کافی به مغز نرسه. طبق آزمایشا موشایی که کالری کمتری دریافت می کردن، توانایی ذهنی بیشتری داشتن.

پرهیزای غذایی

بعضی از غذاها واسه مغز خوب نیستن؛ مثل رنگ غذاهای مصنوعی، طعم دهنده های مصنوعی، نوشابه ها، شربتا، نوشیدنیای پر قند، چربیای هیدروژنه، قندها، نون سفید و تموم کالاهایی که از آرد سفید به دست میان.

خوردن صبحونه

تو یه سری آزمایشا، کودکانی که عادت به خوردن صبحونه نداشتن با ترک این عادت و خوردن صبحونه در درسای ریاضی نمرات بهتری به دست آوردن.

غذاهای شامل آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از سلولا مراقبت می کنن. این سلولا شامل سلولای مغز هم می شن. بعضی غذاها پر از آنتی اکسیدان هستن؛ مثل آلو، گوجه، کشمش، تمشک، شاتوت، توت فرنگی، سیر، کلم و اسفناج.

ویتامین E

بیشتر محققان می گن که روزانه باید

Iu 400 ویتامین E گرفت تا از گرفتگی رگای خونی جلوگیری شه؛ خصوصا اونایی که به مغز می رسن.

سلنیوم

۱۰۰ میلی گرم سلنیوم موتور شما رو به حرکت میندازه و اخلاق و روحیه تون رو بهتر می کنه. بهتر شدن خلق و خو هم موجب بهبود کارکرد مغز می شه. سیر و آجیل شامل سلنیوم هستن.

سوال

سؤال پرسیدن از خوابیدن مغز جلوگیری می کنه. پس سؤال سوال کنین و این کار رو به یه عادت تبدیل کنین. هر چیزی رو که به ذهن تون خطور می کنه و واسه تون سؤال پیش می آورد، سوال کنین و هم زمان به پاسخای احتمالی سؤالات خود هم فکر کنین.

تقویت ذهن

یه برنامه تقویت ذهن واسه خود بسازین. واسه ایجاد یه عادت جدید بهتره اونو به مدت ۲۰- ۳۰ روز تکرار کنین. پس اگه یه برنامه مشخص رو واسه تقویت ذهن خود دنبال کرده و اونو مرتبا تکرار کنین، به نتیجه دلخواه هم می رسید. مواردی که شمردیم همه به تقویت کارکرد مغز کمک می کنن؛ اما مهم ترین نکته واسه رسیدن به این هدف، به وجود آوردن عادتای جدیده.

غذاهای مناسب واسه تقویت ذهن عبارتند از:

آووکادو، موز، گوشت، بروکلی، برنج قهوه ای، کلم بروکسل، پنیر، مرغ، سبزیجات، تخم مرغ، آرد جوی دو سر، گیاهان، پرتقال، بادام زمینی، نخودفرنگی، سیب زمینی، کاهو، ماهی سالمون، سویا، اسفناج، ماهی تن، بوقلمون و ماست.

درجه گرما

بیشتر مردم می گن که ذهن شون در بعضی دماهای خاص کارکرد بهتری داره. کلا، دمای تقریبا خنک واسه فکر کردن خیلی خوبه. شمام بهتره دماهای جور واجور رو امتحان کنین تا فهمیده باشین در چه دمایی کارکرد مغزی بهتری دارین.

ویتامین C

ویتامین C رو از راه مرکبات، به خصوص آب پرتقال طبیعی میشه کرد. ویتامین C، اندازه IQ (بهره هوشی) کودکان رو زیاد می کنه.

ماهنامه دنیای سلامت

زیبــا شــو دات کام

افزایش قدرت ذهنـی was last modified: مارس ۱۷th, 2011 by ملیکا بینا

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *