افزایش متابولیسم بدن با چای سبز و فلفل کاین | رژیم غذایی

محققان فکر می کنن که فلفل کاین و چای سبز اثر مشابهی روی متابولیسم یا همون سوخت وساز بدن دارن.

حتماً میدونید که چای سبز شامل ترکیبات فوق العاده واسه کاهش وزن است. به نظر محققان مصرف همزمان اون با فلفل کاین می تونه تأثیری چند برابر داشته باشه. در این مطلب بیشتر در مورد این ماده لاغری فوق موثر صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشین.

متابولیسم و مواد غذایی
مواد غذایی زیادی وجود دارن که می تونن باعث افزایش متابولیسم بدن شده و به سوزوندن انرژیای دریافتی روزانه کمک کنن. این مواد غذایی ترموژنیک (سوزاننده چربیا) نامیده می شن. به خاطر اینکه به بدن کمک می کنن تا کالری بیشتری از حد عادی بسوزونه. این مواد غذایی شامل دو ترکیب مهم هستن که اینجور تأثیری دارن. یه ترکیب گرم که کاپسایسین اسمشه و در مواد غذایی تند پیدا میشه. ماده دیگه کاتچینه که در چای هست. این ترکیبات متابولیسم بدن رو تا ۵ درصد بیشتر می کنن که منتهی به سوزوندن روزانه ۱۰۰ کالری بیشتر می شه. اینطوری بدن حدود ۱۶ درصد چربی بیشتری می سوزونه.

کاپسایسین محرک متابولیسم بدن
اگه اهل خوردن فلفل تند هستین مطمئنا با طعم تند و سوزش چشم، بینی، دهن، گلو و معده آشنا هستین. بعد از خوردن مواد غذایی تند اشک سرازیر می شه و فرد دچار تعریق شده و احساس تشنگی بیشتری می کنه. تموم این حسا به دلیل مصرف کاپسایسینه. حواستون باشه اگه بعد از خوردن فلفل آب بنوشیدن دهنتون آتیش میگیره. بهتره واسه کاهش سوزش دهن یه لیوان شیر بخورین.
کاپسایسین باعث تحریک هورمونایی مانند آدرنالین و دوپامین می شه. این هورمونا باعث افزایش ضربان قلب، تسریع تنفس، انتقال چربیا و گلوکز به خون واسه فعالیت عضلات می شن. مواد غذایی زیادی شامل این ترکیب به درد بخور هستن و فلفل کاین یکی از منابع خوب این ماده س. واسه افزایش متابولیسم بدنتون کافیه روزانه یه نوک انگشت از ادویه های تند رو به غذای خود اضافه و از این فلفل بیشتر استفاده کنین.

کاتچین واسه تحریک متابولیسم
کاتچین تأثیری مشابه با کاپسایسین داره. چای سبز شامل اندازه خیلی از این ترکیبه. حالا خوبیش اینه کافئین موجود در این چای قدرت این ترکیب به درد بخور رو چند برابر می کنه. علاوه براین چای سبز شامل ترکیبات آنتی اکسیدانیه که به واسطه فعال کردن آنزیمایی باعث سوزوندن چربیا می شه. باید بدونین که نوشیدن چای سبز باعث افزایش قابل توجه اندازه هورمون نوراپی نفرین می شه. این هورمون می تونه تولید بعضی از آنزیما رو بسته کنه. این ترکیب هم مانند کاپسایسین، بدن رو آماده ورزش و فعالیت بیشتر می کنه. البته منظورمون این نیس که بعد از نوشیدن یه فنجون چای سبز می تونین دوی مارتون انجام بدین. اما بدن این قدرت رو پیدا می کنه که فعال تر باشه و سوخت وساز خود رو بالا ببره. یافته های پژوهشای زیاد نشون میده که چای سبز زمینه لاغری همه رو جفت و جور می کنه و یکی از نوشیدنیای لاغری فوق العاده حساب می شه. اگه شما اضافه وزن دارین و با مصرف این نوشیدنی وزن کم نمی کنین باید در جستجوی دلیل اصلی چاقی خود باشین. معمولاً این نوشیدنی و ترکیبات اشاره شده در چاقیای ژنتیکی اثر چندانی ندارن. باید بدونین که اثر چای سبز در آسیاییا بیشتر از مردم قفقازه.

چیجوری می شه چای سبز و فلفل کاین رو با هم مصرف کرد؟
مطمئنا نمی شه غذایی با چای سبز و فلفل کاین جفت و جور کرد. اما شما می تونین این دو رو در برنامه غذایی روزانه تون بذارین و از خواص هر دو بهره ببرین. جذب همزمان کاپسایسین و کاتچین باعث می شه که بدن شروع به سوخت وساز سریع تر مواد غذایی کنه و اینطوری کالری و چربی بیشتری بسوزونه. این ترکیبات به مرورزمان اشتهای شما رو کنترل می کنن و انرژی و قدرت بیشتری به بدنتون میدن.

کاپسایسین باعث تحریک هورمونایی مانند آدرنالین و دوپامین می شه. این هورمونا باعث افزایش ضربان قلب، تسریع تنفس، انتقال چربیا و گلوکز به خون واسه فعالیت عضلات می شن. مواد غذایی زیادی شامل این ترکیب به درد بخور هستن و فلفل کاین یکی از منابع خوب این ماده س

مواد غذایی دیگه در خدمت متابولیسم بدن
به غیر از فلفل کاین و چای سبز مواد غذایی دیگری هستن که به افزایش متابولیسم بدن و سوزوندن چربی ها کمک می کنن که در زیر به گلچینی از اونا اشاره می شه:

غلات کامل
غلاتی مانند جو دو سر و برنج کامل جزو محرکای متابولیسم بدن هستن. غلات کامل شامل کربوهیدراتا و مواد مغذی پیچیده هستن که انسولین رو کنترل کرده و باعث افزایش سوخت وساز بدن می شن. این مواد غذایی به شما انرژی میدن و با این وجود سالم تر از مواد غذایی پر از قند هستن.

بروکلی
بروکلی شاهکار طبیعته. این سبزی پرخاصیت شامل اندازه زیادی کلسیم بوده و واسه کاهش چربی های بدن موثره. با مصرف بروکلی اندازه زیادی ویتامین A،C و K دریافت می کنین. یه سهم غذایی از این سبزی فیبر و آنتی اکسیدان های فوق العاده ای به بدنتون میرسونه که با این وجود واسه افزایش متابولیسم بدن به درد بخور هستن.

سوپ سبزیجات
واسه بهره مندی از خواص سبزیجات بهتره اونا رو تازه به تازه استفاده کنین و از مصرف سوپای صنعتی دوری کنین. پیشنهاد می کنیم قبل از شروع ناهار یا شام، قبل از مصرف غذاهای جامد، یه پیاله سوپ به عنوان پیش غذا بخورین. این کار ساده باعث افزایش متابولیسم بدن می شه.

مرکبات
مرکباتی مانند پرتقال قدرت کافی واسه افزایش متابولیسم بدن رو دارن و این قدرت رو مدیون ویتامین C خود هستن که به کنترل انسولین خون کمک می کنه.
پیشنهاد می کنیم در کنار مصرف این مواد غذایی فعالیت بدنی خود رو هم زیاد کنین. روزانه چند دقیقه پیاده روی و یا دوی نرم می تونه کمک زیادی به افزایش متابولیسم و سوزوندن چربیای اضافه بکنه.

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *