افزایش متابولیسم بدن با چند غذای مفید | تغذیه سالم

افزایش متابولیسم بدن با چند غذای به درد بخور

افزایش متابولیسم بدن با چند غذای به درد بخور

افزایش متابولیسم بدن نه فقط به حفظ وزن متعادل کمک می کنه بلکه واسه سلامت هم خوبه. غذاهایی که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنن رو بشناسین.

افزایش متابولیسم بدن با این غذاها

لازمه بدونین که متابولیسم و سوخت و ساز بدن نه فقط بر وزن شما تاثیر میذاره، بلکه نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی شما اجرا می کنه.حفظ رژیم غذایی سالم براساس گیاهان، نه فقط سرعت متابولیسم رو زیاد می کنه، بلکه راهیه واسه رسیدن به یافته های اهداف تناسب اندام و کنترل وزن در محدوده سالم. در ادامه به غذاهایی می پردازیم که متابولیسم بدن رو زیاد می کنن.

افزایش متابولیسم با روغن نارگیل

روغن نارگیل سالمترین روغن واسه طبخ و پزه و سرعت متابولیسم رو زیاد می کنه. این نوع روغن، کارکرد سالم غده تیروئید رو هم تضمین می کنه.

افزایش متابولیسم با چای سبز

چای سبز شامل کافئین و کاتچینه که هر دو متابولیسم بدن رو افزایش مید هند. چای سبز یه جانشین سالم واسه قهوه است و می تونین ۳ تا ۵ لیوان از اونو روزانه استفاده کنین.

افزایش متابولیسم با اسفناج

افزایش متابولیسم با حبوبات

حبوبات منبع اصلی پروتئینای گیاهی هستن و گزینه های مطلوب غذایی واسه کسائی هستن که قصد خوردن گوشت رو ندارن. مصرف حبوبات به کنترل سطح قند خون و افزایش متابولیسم کمک می کنه. فیبر موجود در حبوبات هم به کاهش خطر دچار شدن به دیابت و بیماریای قلبی کمک می کنه.

افزایش متابولیسم با بادام

بادام یکی از بهترین غذاهای گیاهی واسه تقویت انرژیه. اسیدهای چرب موجود در بادام متابولیسم رو زیاد می کنه. شما می تونین از امتیازات بادام از راه مصرف شیر بادام یا مصرف کره بادام زمینی هم بهره ببرین.

افزایش متابولیسم با کرفس

کرفس کم کالریه و یکی از بهترین غذاها واسه آدمایی حساب می شه که نیاز به افزایش سوخت و ساز بدن واسه کاهش وزن دارن.خوردن کرفس تازه فیبر زیادی به بدن میرسونه و روند هضم رو هم تسریع می کنه.

افزایش متابولیسم با شکلات تلخ

شکلات تلخ باعث افزایش توانایی بدن در سوخت چربی می شه.پودر کاکائوی خام هم یکی دیگه از گزینه های غذایی مناسب واسه افزایش متابولیسمه و آنهم به دلیل وجود ماده معدنی منیزیم در اون. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که شکلات تلخ منبع غنی از آنتی اکسیدان ها واسه مقابله با بیماریای قلبی هم حساب می شه.

افزایش متابولیسم با دانه های چیا*

دانه چیا یه گزینه غذایی فوق العاده واسه افزایش متابولیسمه و ریزمغذیهای زیادی رو به بدن میرسونه. محتوای فیبر محلول و نامحلول دانه های چیا، مجموعه ای کامل واسه حفظ سلامت روده ها است.

* چیا  Salvia hispanica :گیاهیه یه ساله از سرده مریم گلی و خونواده نعناعیان. این گیاه بومی آمریکای مرکزیه. این گیاه رو واسه مصرف دانه اون می کارن، هرچند خود گیاه کاربرد تزئینی هم داره. چیا از نظر تجاری بیشتر به دلیل دانه های اون کاشته می شه. دانه های چیا پر از اسیدهای چرب امگا ۳ه.

افزایش متابولیسم با دارچین

دارچین نه فقط یه ادویه خوشمزه س بلکه بدن رو گرم تر کرده و متابولیسم رو افزایش می ده.تاثیر این ادویه روی متابولیسم گلوکز هم مشهوره و حالا خیلی از ادما از اون واسه حفظ سطح قند در محدوده سالم استفاده می کنن.

افزایش متابولیسم با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین گزینه های غذایی در آشپزخانه شماس و باعث تحریک معده می شه تا آنزیمای بیشتری تولید کنه. این روند باعث افزایش هضم مفیدتر و جذب مواد مغذی می شه.

افزایش متابولیسم با گریپ فروت

تموم میوه های خونواده مرکبات به دلیل حجم فیبر بالا و ویتامین سی موجود در اونا شناخته شده هستن. اما گریپ فروت یه ابرقهرمانا واسه کنترل سطح انسولینه. این میوه غنی از آنتی اکسیدانا و خیلی کم کالریه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که گریپ فروت به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کنه.

اگه می خواین بیشتر بدونین : افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن با ۲۵ راز به طور کامل اجرایی

اگه می خواین بیشتر بدونین : بالا بردن متابولیسم بدن با چند روش ساده

اگه می خواین بیشتر بدونین : بالا بردن سوخت و ساز بدن حتی در حالت نشسته!

جمع آوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : avayesalamat.com

.

منبع : seemorgh.com

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • با این خوراکیا

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *