افزایش مقاومت با انسولین با حذف وعده های غذایی | بیماری

همه کسائی که رژیم کاهش وزن می گیرن، می دونن که باید مقدار غذای مصرفی خودشون رو کاهش بدن اما اینکه چقدر از غذا رو کم کنن و چیجوری این کاهش رو اعمال کنن، در افراد جور واجور و در رژیمای جور واجور، فرق داره. تحقیقات نشون میدن که نخوردن وعده های غذایی به خاطر کاهش وزن، نه فقط کمکی به کم کردن وزن نمی کنه بلکه به افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم، منجر می شه. اما مشکل به همینجا ختم نمی شه. با ما در ادامه مطلب همراه باشین تا از خطر اصلی حذف وعده های غذایی، باخبر شید.

نخوردن وعده های غذایی به افزایش مقاومت به انسولین منجر می شه. به خاطر همین هم متخصصین تغذیه به افراد پیشنهاد می کنن که تعداد وعده های غذایی رو افزایش بدن و عوضش حجم وعده ها رو کمتر کنن اما اصلا از خوردن وعده ها و به خصوص وعده های اصلی غذا مثل شام یا صبحونه، دوری نکنن.

وقتی که از خوردن غذا دوری می کنیم، مقدار انسولین و قند خون دچار نوسانات زیادی شده و بدن ما به جای اینکه چربی رو بسوزونه و از دست بده، اونو در خود ذخیره می کنه. در صورت نخوردن وعده های غذایی، در روزای اول وزن کم می کنیم و اینطور انگار روش موفقیت آمیزی رو در پیش گرفتیم اما با گذشت زمان، نه فقط وزنی که کاهش پیدا کرده بود، برگشت پیدا می کنه بلکه تراکم چربی در ناحیه شکم، زیاد می شه. اما اونچه که باعث نگرانی ما از وجود چربی اضافی در ناحیه شکم می شه، ظاهر ناجور و ناخوشایند اون نیس بلکه نقش چربی اضافی این ناحیه در بروز بیماریای خطرناکی مثل دیابت نوع ۲ و بیماریای قلبی هستش.

تحقیقات نشون میدن که اگه دو نفر رو نظر بگیریم که یکی از اونها وعده های غذایی رو حذف می کنه و دیگری این کار رو نمی کنه و هر دو نفر هم وزن برابری داشته باشن، مقدار چربی شکم در فرد اول بیشتر از فرد دومه. هم اینکه، نخوردن وعده های غذایی باعث می شه که خوراکیا و مواد غذایی ناسالم واسه ما باحال تر به نظر برسن. اینطوری، با حذف وعده های غذایی، بدن رو از دسترسی به مواد مغذی لازم، محروم می کنیم.

پس اصلا وعده های غذایی رو حذف نکنین بلکه حجم وعده رو کم کنین. اگه هم اشتباهیً تو یه وعده دچار پرخوری شدید، لازم نیس که واسه جبران از وعده بعدی صرفنظر کنین بلکه وعده بعدی رو به همون اندازه که برنامه کاهش وزن شما تعیین کرده، استفاده کنین.

منبع : yeka.ir

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *