افزایش مقاومت بدن در هوای آلوده | راهکار افزایش مقاومت بدن در برابر هوای آلوده | رژیم غذایی

راه حل افزایش مقاومت بدن در برابر هوای آلوده

افزایش مقاومت بدن در هوای آلوده | راه حل افزایش مقاومت بدن در برابر هوای آلوده

افزایش مقاومت بدن در هوای آلوده , قوی ترین آنتی اکسیدانی واسه بدن شما ویتامین C هستش. این ویتامین محلول در بدن می تونه رادیکالای آزاد رو نابود کنه. در عین حال ویتامین C به بازسازی ویتامین E کمک می کنه.

افزایش مقاومت بدن در هوای آلوده

افزایش مقاومت بدن در هوای آلوده , شرایط آلودگی هوا به مرحله اخطار رسیده.
ریزگردها حالا خیلی راحت میشه دیدشون. ماسک و به کار گیری دستگاه های تصفیه هوا,
بعضی راه حلای مقطعی واسه مقابله با آلودگی هوا حساب می شن.

واسه مردمی که در شهرهای صنعتی زندگی می کنن و آلودگی هوا درست همزمان با ظهور فصل سرما,
خودشو به زندگی روزمره اونا تحمیل می کنه باید به دنبال راه حلای بلندمدت بود.

یکی از راه ها که فقط دست خودتونه به تغذیه درست مربوط می شه شما با باخبر شدن از این که در شهرهایی زندگی می کنین ,
که آلودگی هوا بخش لاینفک اون در بخشایی از ساله، سبک غذایی خود رو برنامه ریزی کنین.

۱- ویتامین C:

مصرف ویتامین C کافی واسه حفظ اندازه لازم اون در ریه ها یه امر خیلی با اهمیته.
مثلا بزرگسالان روزانه به دریافت ۴۰ میلی گرم از این ویتامین نیاز دارن ,
تا ریه هاشون توان مقابله هوای آلوده ای رو که نفس میکشن داشته باشه.

مقابله با آلودگی هوا

ویتامین C رو رو از این منابع طبیعی به بدن برسونین:

– جعفری، کلم و کلا سبزیجات بهترین گزینه های خوراکی در آلودگی هوا هستن و ویتامین C لازم رو به بدن می رسونن.

– بهترین راه واسه دریافت ویتامین C روزانه به خصوص در روزای آلوده نوشیدن آب دو عدد لیمو ترشه.
می تونین آب لیمو ترش رو با آب ولرم مخلوط کرده و بخورین.

– مرکبات مانند پرتقال منابع غنی از ویتامین C هستن.

۲- ویتامین E:

این ویتامین محلول در چربی اولین خط دفاعی بدن در برابر آسیب هاییه که بافتای آدم وارد می شه.
این ویتامین رو به روشای زیر به بدن برسونین:

افزایش مقاومت بدن در هوای آلوده با تغذیه درست

– ویتامین E در برنامه غذایی از گیاهانی میاد که به شکل روغنای خوراکی مصرف می شه.
روغن کانولا، آفتابگردان، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله این منابع هستن.

– بادام و تخمه آفتابگردان از دیگر منابع غنی ویتامین E هستن.
از اونجایی که مغزها معمولا پرکالری هستن مصرف روزی یه اونس از اونا بسه.

– ماهیا مانند ماهی سالمون از دیگر منابع غنی ویتامین C هستن.

– ادویه جات و چاشنیای گیاهی مانند پاپریکا، پودر چیلی، سیر، ریحان و جعفری همه منابع غنی ویتامین E هستن ,
که به خصوص این روزا می تونن حسابی به داد سلامتی شما برسن.

۳- بتاکاروتن:

به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی نقش بسیار مهمی در کنترل التهابات به وجود اومده به وسیله آلودگی اجرا می کنن.
بتاکاروتن هم اینکه در بدن به ویتامین A تبدیل می شه.

منابع بتاکاروتن رو بشناسین:

– سبزیجات برگ دار مانند کاهو و اسفناج قوی ترین منابع بتاکاروتن هستن.

برگ تربچه و هویج هم از دیگر منابع غنی بتاکاروتن هستن.

۴- اسید چرب امگا ۳:

این اسید چرب از قلب شما در برابر اثرات مضر آلودگی هوا مراقبت می کنه.

منابع غذایی امگا ۳ شامل این خوراکیا می شن:

– مغزها مانند گردو و تخم کتون، سبزیجات برگ دار و ماهیا.

سلامت نیوز

.

منبع : persianv.com

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *